2011. augusztus 21., vasárnap

Jőjjőn lakni hozám.

   A vers begépelésekor nem tartottuk szem előtt a helyesírási szabályokat. Úgy másoltuk, ahogy a kéziratban le van írva. Megjegyzéseket ( ) jelek közzé tettünk. A kép teljes méretben elérhető, ha rákattint. 



Édesanyám aszony fel nevelő dajkám
Meg kérem szépen, jőjőn lakni hozám
Tejbe vajba fürdik híntóba járatom
Aranyas pohárbol jó szivel ítatom
Bársony székbe űlhet, puha ágyba felhet
Amikor csak tecik akor kelhet fekhet.
Puha szőnyegen lép azon sétálgathat
Az egész ház népe kigyelmedre halgat
Szagos dio fábol csináltatok rókátt ( rokkát)
Fonógathat csőndes téli estéken átt
Én pedig a vigan pergő rókka melet
Irom irogatom jó kedvel  a versett.

II

Ne csalogas fiam, tudom hogy jó vólna
Király aszonynak sem volna külőmb dólga
De híd el job nekem amikor szonyazom
Ha a virágos kis csuporból ihatom
Édeseb álmot ad a magam párnája
Minden kicsi tolla a magam fosztása
Nem láthatnám ott a hajnal hasadását
Kis kertembe nyilo virág fakadását
Itthon akarok én jó fiam meg halni
Te gyere, ti gyertek inkáb hazza lakni
Szebb rozsát szakithac itt a rozsa fáról
Szen notát tanulhac itt a pacsirtáttol

Le irtam 1993. Szept 25én este
71 éves koromba Demeter Juliana Siklódi szűletés


Juli néni másik verse : Venség verse.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése